Job 42 van 134


Report this listing

Solliciteren



Real Time Planner


Functie

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging die jouw carrière een echte boost gaat geven? Lees dan zeker verder. Goederentreinen op de rails krijgen is een optelsom van heel wat variabelen: beschikbare locomotieven, aanwezige chauffeurs, vrije sporen, ... Al die zaken kunnen perfect van tevoren gepland worden – en dat gebeurt. Jij weet als geen ander dat externe facturen of last-minute wijzigingen roet in de planning kunnen strooien. Hier kom jij in de picture, de snelle denker die kort schakelt en handelt. Iemand die kordate en correcte beslissingen neemt zodat de beloften naar jouw klanten worden nagekomen – whatever happens! Treinen samenstellen: Je bouwt voort op het werk van je collega's die de planning voor de lange en korte termijn opmaken. Je volgt op of de door hen samengestelde treinen nog zoals gepland kunnen rijden, en past aan waar nodig. Real-time bijsturen: Op je computerscherm krijg je alle informatie over de treinen en hun reisroute door. Naast je rinkelt de telefoon om onvoorziene wijzigingen door te geven. Achter je wacht je collega op jouw actie om de klant te kunnen informeren. Jij bestudeert kalm de situatie, zoekt gericht naar alternatieven en opties, en neemt de juiste beslissing. Heel snel bijleren: De planning van een trein is een complexe en unieke taak, die je alleen on-the-job kan leren. Dat doe je met de hulp van ervaren collega's. Gaandeweg leer je ook heel veel over het sporennet en over de mogelijkheden van onze treinen. Dat geeft je heel veel carrièrekansen binnen het bedrijf. Omdat treinen op ieder moment van de dag (en nacht) rijden, werk je in een 3 x 8-ploegensysteem.

Bedrijfsinformatie
Onze klant is de grootste private aanbieder van vrachtvervoer per spoor in Europa. Zij bieden complete logistieke oplossingen van deur tot deur. Bij dit bedrijf kom je terecht in een gedreven en no-nonsense omgeving waar elke medewerker dagelijks bouwt aan de verdere groei. Dit kan je ook terugvinden in hun waarden: passie, entrepreneurship en spirit.

Jouw profiel

Jij bent een snelle en oplossingsgerichte denker. Je hebt geen tijd om stil te staan of te jammeren om problemen want iedereen kijkt naar jou voor een oplossing. En dat is precies het moment waarop jouw creatieve geest het verschil maakt. Kortom zoek jij naar oplossingen en werk je proactief. Je beschikt over een bachelordiploma, bij voorkeur binnen de logistiek en/of heb je een affiniteit of passie voor logistiek/ treinen. Teamspirit is cruciaal: zonder je collega's en je partners kan je helemaal niets aanvangen in deze rol. Die collega's zitten soms naast je aan de tafel, en kunnen ook verantwoordelijken zijn in een klein goederenstation ergens halfweg tussen Keulen en Hamburg. Je neemt graag je verantwoordelijkheid op en bent niet bang voor initiatief. Tot slot zou het ondertussen duidelijk moeten zijn dat je een sterke communicator bent. Je communiceert zowel in het Nederlands als in het Frans en Engels. Iedere bijkomende taal zoals het Duits is uiteraard een plus.
  • Het verloop van de maritieme operaties op de kade controleren (bijstand op de aanlegplaats, bevoorrading van schepen, beheer van de containers, inscheping passagiers, ...)
  • De activiteiten van haventeams of niet-varend maritiem personeel plannen of coördineren
  • Evoluties bepalen voor de werking en voor de uitbating van de organisatie (productiviteit, rendabiliteit, betrouwbaarheid van de werkzaamheden, ...) en hun toepassing opvolgen
  • De personeelsadministratie superviseren
  • Coördineren en organiseren van de informatiedoorstroming en de werkinstructies van de organisatie
  • De opvolggegevens registreren
    Afwijkingen vaststellen en verbeteringen voorstellen
  • De uitvoering van het transport opvolgen of controleren
    Problemen identificeren en bijsturen
  • De behandeling van bestellingen programmeren volgens de lastenboeken
  • De commerciële strategie en de toepassing ervan (mee) bepalen
  • Werkzaamheden organiseren: Beheer en opvolging van de containers
  • Onderhandelen over de clausules van commerciële contracten en ondersteuning bieden bij de behandeling van dossiers (aanbestedingen, geschillen, ...)
  • Werkzaamheden organiseren: Bevoorrading van schepen (brandstof, proviand, materieel, ...)
  • Werkzaamheden organiseren: In- en ontscheping van passagiers
  • Het budget van een organisatie bepalen en opvolgen
  • Werkzaamheden organiseren: Bijstand aan schepen op de aanlegplaats
  • Werkzaamheden organiseren: Laad- en losplan van de goederen
  • Acties voor personeelsbeheer bepalen en opstarten
  • Werkzaamheden organiseren: Goederenbehandeling in de haven
  • De toewijzing van de haven- of maritieme uitrusting organiseren en plannen (portaalkranen, schepen, ...)

Aanbod

Wat mag je verwachten:
  • Een vast contract van onbepaalde duur.
  • Je gaat aan de slag bij de grootste private spoorvrachtoperator in Europa, een stabiel bedrijf met ambitieuze plannen en vooruitzichten.
  • Je komt terecht binnen Freight Force, een sterke ploeg die het goederenvervoer in goede banen (euh ... sporen) leidt.
  • Teamspirit zit in élke vezel van deze fantastische organisatie en omarmen diversiteit. Geen praatjes, doeners met hands-ons en down-to-earth mentaliteit.
  • Je krijgt een op maat opleidingstraject en de kans om jezelf te ontplooien én te groeien.
  • Bovendien staan de deuren altijd open bij iedereen en zijn jouw ideeën meer dan welkom.
  • Een eerlijke verloning aangevuld met extra's zoals maaltijd- en ecocheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, woon- werkvergoeding, treinabonnement, shiftenvergoeding,... .
  • Verder kan je rekenen op 20 wettelijke, 6 ADV-dagen en 3 sectorspecifieke dagen. Bij ieder jaar anciënniteit komt er een vakantiedag bovenop!
  • Je werkt vanop de prachtige site in hartje Brussel, op wandelafstand van het station en dus makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Solliciteren

WENDY DAMAS
003223592130

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht